Kom i gang med hjemmepraksisen


Har du gode rutiner på yogapraksisen din der hjemme? Mange synes det er vanskelig å komme i gang. Men nå er det viktigere enn noen gang før. Vi tilbringer mer tid hjemme, og kommer oss ikke alltid ut på yogaklasser yogastudioet.


Det er viktig både for vår fysiske og mentale helse at vi beveger kroppen. Gjerne spesielt ved hjelp av yoga. Det å strekke og styrke kroppen, være tilstede i pusten, spenne av og meditere er en komplett praksis som både holder kroppen i form og bidrar til å roe ned stress og uro.


Velg den typen yoga som du kjenner passer for deg. Kjenner du på uro og engstelse er det ofte best med litt mer fysisk yoga, er du trøtt og sliten kan det være godt å få lade opp i Yin eller Restorative Yoga. Er du tom for energi kan litt rolig dynamisk yoga gi et løft. Og så videre. Med de roligere yogaformene lærer du deg å kjenne dine egne behov. Du lander mer i deg selv og blir både mer kjent med og mer aksepterende overfor deg selv.


Du trenger ikke mye plass for å gjøre yoga der hjemme. Du trenger en god yogamatte, et teppe, gjerne en pute og hvis du har -en yogakloss. Men gjør det enkelt for deg selv. Først og fremst bare rull ut matten og kom i gang.


One Slow Yogi online er her for å hjelpe deg. Som medlem har du tilgang til videoer med både rolig dynamisk yoga og yoga for avspenning. Dette er yoga som passer for de aller fleste. Ingen avanserte stillinger. Mange av klassene varer ca en halv time. Det har du alltid tid til å unne deg. Du kan også starte dagen med en 18 minutters MorgenYoga video.


Tips! Når du har god tid, velg deg to videoer som du setter sammen til én økt. En Yin + en Yang/Dynamisk Yoga som tilsammen gir deg en god og balansert økt.


Er du ikke medlem enda kan du nå prøve en gratis Yin klasse: https://www.oneslowyogi.no/bli-medlem?wix-vod-comp-id=comp-kn3poiwi


Nyt! Namaste

/One Slow Yogi

124 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle